Bak Bakalım Blogumda Var mı?

26 Şubat 2017 Pazar

Kahveli Kurabiye

Hafta sonları evdeysem, kesinlikle mutfakta vakit geçirmeyi seviyorum. Özellikle de çay-kahve yanına mutlaka yeni tarifler bulup denemeyi de. Geçen hafta yaptığım ve ev halkının resmen bayıldığı bir tarifi paylaşıcam bugün.
sihirlimavi, denenmiş tarif, yemek tarifleri, blog, blogger, kurabiye, kahve, kahveli kurabiye, hamurişleri, tatlılar

Malzeme:
125 gr. tereyağı(oda sıcaklığında)
1 yumurta,
1 çay bardağı sıvıyağ,
1 çay bardağı nişasta,
1 su bardağı pudra şekeri,
2 dolu yemek kaşığı kakao,
2 tatlı kaşığı Türk kahvesi,
1 paket kabartma tozu,
Alabildiğine un

Yapılışı:
Un dışında tüm malzemeyi bir kapta karıştırın, ele yapışmayan kıvama gelene kadar un ekleyin(Yaklaşık 3 su bardağı kadar) Azar azar un ekleyip kıvamı siz ayarlayabilirsiniz. Hamura istediğiniz şekli verin, önceden ısıtılmış 180 derece fırında kurabiyeler çatlayıncaya kadar pişirin.

Dipnot: Dağılmaması için kurabiyeleri soğuduktan sonra tepsiden alın.

Gerçekten inanılmaz lezzetli bir kurabiye oldu. Çay ve kahve yanına evet ama özellikle de çocuklar için sütle birlikte harika bir atıştırmalık olacağına eminim.

Mis kokulu kahveli kurabiyenin, tarif defterinizde kesin yer alacağının da garantisini vereyim...

Mutlu pazarlar, afiyet olsun...


16 yorum:

  1. şimdiden kaydettim, en kısa zamanda yapacağım :)

    YanıtlaSil
  2. <Nefis nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Mutfakta da maharetli olduğunu biliyorum...

    YanıtlaSil
  3. kahveli kurabiye daha evvel ev yapımı olarak tatmamıştım hemen not ettim malzemeleri ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakaolu bisküvi gibi ama kahveyle bambaşka bir tada bürünüyor :)

      Sil
  4. diyette olmadığım zamanlarda pazar günleri mutfakda vakit geçirmeye bayılıyorum bu tarifide hemen denenecekler listesine alıyorum :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminceim, instagramda sıkı diyet uyguladığını görüyorum, aman bırakma :)

      Sil
  5. Okul zamanlarında en çok tükettiklerim arasında kurabiye- kahve ikilisi oluyor ve bu tarife bayıldımm :)) Harika olmuş, ellerine sağlık ablaamm <3 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Meryemcim, tarif çok güzel yaz bir kenara ;)

      Sil
  6. Çok güzel görünüyor eline saglik 😊

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş 😊😊😊😊

    YanıtlaSil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...