Bak Bakalım Blogumda Var mı?

3 Ocak 2013 Perşembe

İrmik Helvası

Günün bu saatinde canımız ne ister? Ya da hanımların meşhur sorusu: "Bugün ne pişirsem?" Benim canım irmik helvası çekti. Evet biraz yağlı ve evet biraz tatlı ama, son 2 hafta sonumuzda yaptığım ve ölçülerinin tam olması nedeniyle tadı muhteşem olan aşağıdaki ciciyi canım çekti. Tarifini de hemen sizlerle paylaşayım. Yalnız, dediğim gibi, ölçüleri değiştirmeyin yoksa tadı bozuluyor.
Malzemelerimiz şunlar:
1- 125 gr tereyağı/margarin,
2- 2 çorba kaşığı dolmalık fıstık,
3- 2 su bardağı irmik,
4- 2 su bardağı toz şeker,
5- 2 su bardağı süt,
6- 2 su bardağı su,
7- 2 çorba kaşığı sıvıyağ.

Yapılışı ise çok basit: Tenceremize tereyağı ve sıvıyağımızı alıyoruz, tereyağımız kısık ateşte eridiğinde üzerine irmik ve dolmalık fıstıkları ekleyip kavuruyoruz, ne zamana kadar? Dolmalık fısrtıklar kızarana kadar.
Bu arada başka bir tencereye süt, toz şeker ve suyu koyup kaynatıyoruz. Kaynadıktan sonra diğer tenceredeki irmiğimizin üzerine döküp ara ara karıştırıyoruz. Dikkat, her ikisi de çok sıcak olduğu için ocağınız batmasın, eliniz kolunuz yanmasın.
Süsleme işine gelince, tamamen hayal gücünüze kalmış. Ben, çukur bir kaba biraz ılık halde bulunan helvadan koyuyorum. Üzerine vanilyalı dondurmayı yayıyorum, üzerini tekrar irmikle kapatıyorum ve tabağı ters çeviriyorum. Üzerine hindistan cevizi, tarçın, çikolata sos, yanına tekrar dondurma ne isterseniz, nasıl isterseniz süsleyip öyle servis edin.
Nasıl olursa olsun, tadı gerçekten muhteşem oluyor...
Mmmmm.... (Evde irmik var mıydı??? )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...