Bak Bakalım Blogumda Var mı?

6 Şubat 2012 Pazartesi

Ejderha Dövmeli Kız

Hastalanıp yataklara düşmeden önce izlemiştim bu filmi. Açıkçası çok fazla bir beklentim yoktu; çünkü kitaptan sinemaya uyarlanan senaryoları başarısız bulurum ben.  "Guguk Kuşu" ya da "Koku" vs nadir örneklerdir bana göre.
Bu film ise kitabın uzunluğu ile doğru orantılı, doğal olarak uzun sürüyor. Yani, karnınız tok, sırtınız pek olarak film izlemeye başlamanız menfaatiniz icabı. Film başlarken izlediğiniz dijital görüntüler ve beraberinde duyduğunuz müthiş müzik tam bir karizma örneği. Kahramanlarımızdan Elizabeth Salander rolündeki Rooney Mara ve Michael Blomkvist rolündeki Daniel Craig, bu roller için biçilmiş kaftan. Oyunculuklar çok başarılı, mimikler ve duruşlar için iyi çalışılmış.
Senaryo, kitaptan iyi uyarlanmış ve uzun süre devam eden film için olay örgüsü iyi kurulmuş. İzlerken ve izledikten sonra kafanızda soru işareti bırakmayan ya da havada kalan bir görüntü, rol, replik, olay vs olmayan gayet kaliteli bir film olmuş.
Filmi, daha önce çekilen versiyonuyla karşılaştırmam doğru olmaz, diğerini izlemedim çünkü. Fakat, çok keyifle izleyeceğiniz, heyecanı içinizde hissedeceğiniz, müthiş bir macera filmi olacağını garanti edebilirim. Hala vizyondayken kaçırmayın derim ;)

2 yorum:

  1. Seriyi çok severek okumuştum, eşime de bolca reklam yaptım.Ve kitabını okuduğum filmleri genelde izlememekle beraber sırf eşime kitabın güzelliğini kanıtlayabilmek için filmin İsveç versiyonunu izleme gafletinde bulundum. Ancak bu kadar "uyuz" ve sıkıcı bir uyarlama yapılabilirdi, yapmışlar sağolsunlar!
    Bu yüzden Amerikan versiyonundan korkuyorum :)
    Yorumunuzdan izleme cesareti aldım biraz:)

    YanıtlaSil
  2. :)
    Filmin İsveç versiyonu hakkında ben de çok iyi şeyler duymadım. Hatta, her iki filmi izleyenlerin büyük çoğunluğunun Amerikan versiyonunu favorisi olarak gösterdiklerini biliyorum. Seçici bir sinema izleyicisi olarak yeni versiyonu izlemenizi gözüm kapalı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumlar yayınlanmayacaktır, teşekkürler...