Bak Bakalım Blogumda Var mı?

23 Haziran 2011 Perşembe

İspanya Gezisi-3. Gün: Cordoba

Sabah kahvaltımızın ardından otelden ayrılıyoruz ve Cordoba yolculuğumuza başlıyoruz. Bu arada İspanyolların yemek alışkanlıklarından biraz bahsetmek istiyorum. İspanyollar 4 öğün yemek yiyorlar; sabah kahvaltısı, öğle, akşam ve gece yemeği. Tabi, aralardaki atıştırmalıkları saymıyorum. Kahvaltılarında bir kruvasan ve yanında kahve onlara yetiyor. Önemli olan öğünleriyse akşam ve gece yemekleri. Ülkenin her yerinde özellikle bu saatlerde yaz-kış lokanta, restaurant ve barların kalabalık olduğunu görürsünüz. Çünkü, İspanya'da yemek ucuz olduğu için yerel halk yemeklerini tam da Akdeniz halkına özgü yüksek sesli, neşeli ve sürekli beden dilini de kattığı eğlenceli sohbetleri eşliğinde dışarıda yiyor. Gece 24:00'te girdiğimiz bir restaurantta bile yer bulma sıkıntısı çektiğimizi hatırlıyorum.
Oteldeki sabah kahvaltımıza dönecek olursak, çeşidi bol, damak tadımıza uygun yiyecekler hazırdı. 2 saat süren yolculuktan sonra Cordoba'dayız.
Otobüsten indiğimizde önce aşağıdaki muhteşem görüntüyle karşılaştık:
Şehre girişimizi Roma döneminden kalan ama daha sonra tabii ki restore edilen Roma Köprüsü'nden geçerek yapıyoruz.

Yukarıdaki fotoğrafları takip ettiğinizde Kurtuba Camii'ne varıyorsunuz. Sabahın erken saatlerinde bile bu şehir çook sıcak.

Hristiyanların ülkeye ayak basması ve katedrale dönüştürülmesiyle adı "La Mezquita" olarak değiştirilen camide 1000'in üzerinde kırmızı ve beyaz renkli kemerlerden oluşan ve Arap kültürünü yansıtan sütunlar varmış ama daha sonra bu sayı 800'lere düşürülmüş.

Bu çan kulesi, önceden caminin minaresiymiş.

Alttaki fotoğrafta da caminin katedrale çevrilmeden önce Vizigotlara ait bir mabed iken zemini. Bu bölümü göstermek için saklamışlar. Şu anda zemin mermer döşeli.

Cordoba Camii gezimizin ardından renk renk çeşit çeşit çiçeklerle bezeli dar Cordoba sokaklarında biraz gezip alışveriş yapıyoruz.

Acıktık. Corodba'daki ünlü restaurantlardan birine; Arap kültürü etkisinde dizayn edilmiş "Taberna Los Deanes"e gidip yine paellalarımızı yiyoruz. Bu defa sebzelisini denedim, gayet başarılıydı. Hele ki buzz gibi bira eşliğinde, muhteşem...

Ve Cordoba'dan ayrılarak rotamızı Sevilla'ya çeviriyoruz. Akşamüstü otelimize yerleşiyoruz, ertesi gün Sevilla'dayız.